Rookiekurs, första gången

I söndags så var jag och Kiba på vårt första kurstillfälle i Rookiekursen. Den här gången har vi andra instruktörer och jag tror att det kommer att gå bättre än förra gången.
Tyvärr så blev ju min lilla hund VÄLDIGT distraherad utav Toya (som inte löper, men luktar litet för intressant många gånger...) och sedan 2 andra tikar när det var vår tur på banan. Ingen koncentration alls.. Jag blev riktigt ledsen och arg, tyvärr. Tänkte bara på Västerås i somras, när vi inte fungerade ihop överhuvudtaget pga en löptik.. Så ingen Toya som följer med något mer, jag vill eliminera ignorans från min lilla hunds sida!

Gruppen i övrigt verkade bra, träffade 2 gamla kursare från vardagslydnaden och även mina instruktörer från förra Rookiekursen går där med sina hundar. En kunde jag ju klara mig utan, men hon sa att hon inte skulle kunna vara där varje gång så jag håller tummarna ;)

Fick även en liten plakett där det stod att jag och Kiba kommit 2:a i Rookietävlingen(det var lagtävlingen i Västerås) och tydligen hade jag fått ihop c:a 3 poäng där(trodde jag fått 0, då inget av det jag försökte göra med honom fungerade, så jag blev glatt överraskad).

Nu ska jag öva på att vara rolig med min lilla hund, får hoppas att han uppskattar det bara =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0