Spetsigt värre ;)

Igår passade jag på att ta ut alla spetsarna i skogen( Kiba, Toya och "dagisvovven" Molly ).
Först så var det ett himla virrvarr med koppel. Kiba så långt framför mig som han fick(han ska alltid gå först^^), Molly bredvid mig och Toya så långt bakom det gick (hon vill hellre gå med min mamma, utom när jag har köttbullar i fickorna :P).

Efter att vi kommit en bit på vägen mot skogen, släppte jag Molly, hon brukar alltid hålla sig runt mig ändå och kommer glatt när jag ropar. Kiba fick även han bli av med kopplet när vi väl kommit in i skogen, men Toya fick snällt ha sitt kvar.
Dock så släppte jag henne litet senare, men hade henne strikt under uppsikt hela tiden för hon vill gärna börja gå hemåt av sig själv för att komma hem till mamma ibland. Men hon sprang på så glatt och hängde med, bara jag ropade på henne litet då och då, när hon stod och nosade litet för mycket på samma ställe.
Det var så skoj att vara ute med alla 3 spetsarna, såg så gulligt ut^^ en vit och grå, en grå och en svart, SÖTT! Och ingen är från Sverige från början, men nu bor de i samma stad, litet roligt faktiskt.

Hela promenaden gick bra, fram tills Toya såg skogsbrynet och tänkte "nu ska vi HEM!" och travade glatt iväg... Jag blev mindre glad... Tur att Kiba trodde att hon ville leka(då hon rörde sig litet fortare än vanligt) och sprang ifatt och fick stopp på henne =) Då åkte kopplet på väldigt kvickt igen. Tur att hon är så gullig och vet när hon ska sätta igång vinkandet ;)

Så summan av kardemumman är väl att 3 spetsar är väldigt kul att ha med ut i skogen, även om en är litet väl hemsjuk :D

Kram Jozzan och Kiba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0