Hundens Dag på SHK Södertälje

Idag åkte vi tidigt till hundklubben här i Södertälje.
Toya och Kiba fick glatt sitta i samma bur ut och båda försökte tränga sig ut först när vi kom fram.
Jag anmälde båda till drive-in-utställningen och sedan var det bara att gå till ringen och vänta, jag hade nummer 10 och mamma 9. Hon verkade mest förvirrad och undrade hur det här skulle gå? Hon hade ju aldrig visat en hund förut, men eftersom Toya är veteran i ringen så gick det utmärkt. Hunden satte sig dock några gånger för att vinka till domarn, men sånt får gamla damer göra när de är så söta som hon ;)
Kiba sprang in därnäst och vi gick sedan vidare till final.
Molly var även där och hon fick också gå vidare.

Sedan tittade jag och Kiba på poliserna som hade uppvisning och när deras bil kom tjutande över gräsmattan blev lillkillen rädd och morrade sedan hela vägen förbi den konstiga stora saken(bilen).

Klockan elva var det dags för agilityuppvisning som jag tyvärr missade, men vi hann precis i tid til att få prova på själva, vilket han tyckte var roligt. Tunneln och A-hindret var inga problem och "hopp" kan han ju sen länge =)

Vid 1 var det dags för final och vi fick springa runt i BIS-ringen den här gången också (jag börjar bli för bortskämd, hur ska det gå på Stora Stockholm om vi inte får bra kritik =S ), men vi åkte ut i första gallringen. Tyvärr så gillade domarn stora hundar mer, för det var det enda som var kvar. Aja, det är en nog annan domare nästa gång.

Ska även säga stort grattis till Molly som blev 3-BISVeteran!
Bilder sätts in så fort som möjligt.

Kram Jozzan och Kiba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0