Allergisk reaktion!

Idag var jag med om en riktig skräckupplevelse med lilla Kiba.
Vi hade kommit hem från veterinären efter hans 2a rabiesspruta och han kliade sig väldigt mycket på stället som sprutan tagits. Tänkte att det kanske var litet klåda efter sprutan och sedan var det inte mer med det.
Tills cirka 15minuter senare, när hunden springer runt i hela huset och kliar sig på allt som går att få tag på, då gick jag till honom för att se vad han höll på med. Synen av honom sitter fortfarande kvar i bakhuvudet på mig.. Hela ansiktet var jättesvullet, näsan var dubbelt så stor och han kunde nästan inte öppna ögonen, så svullet var det!
Detta var riktigt läskigt och jag vill inte vara med om det igen =S
Mamma ringde veterinären som sade att det var nässelutslag, något som tydligen kan komma på valpar efter första valpsprutan och det brukade gå över på några timmar, så då lugnade jag ner mig litet. Skulle det dock bli värre så var det bara för oss att åka till närmaste djursjukhus..

Nu har det mesta av det gått ner, så allt borde vara borta imorn bitti!

Ingen rolig erfarenhet, men nu vet jag(och ni) att nässelutslag kan bryta ut även när de får en rabiesspruta och inte bara vid valpsprutorna(som är vanligast).

Kram Jozzan och en hängig Kiba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0