CERT och BIR!

Igår var jag och lillsnutten äntligen på väg till Österbybruk. Mamma och Tuulikki var jättesnälla och ställde upp att köra, då först Helena inte kunnat pga trasig bil och Johan varit tvungen att backa ur för att det hänt något.... Men, men hade väl ställt in mig på att bara få litet övning i hur jag skulle ställa min lilla hund då ingen av oss kan så mycket om vad vi ska göra därinne^^
Väl framme letade vi oss fram till vår ring och där var det PROPPFULLT MED KEESHONDAR! De var verkligen överallt och INGENSTANS. Kiba verkade tro att han äntligen hade hittat hunden som bråkar med honom på andra sidan spegeln (nej, han har fortfarande inte förstått att det är han själv^^) då alla har samma färg som honom ;)
När de äntligen var klara (det tog väldigt låååååång tid, fastän jag trodde att vi skulle komma precis när vi skulle in i ringen) skulle domarna ha kafferast.
Sedan var det äntligen min tur att gå in. Domarn tittade medan vi sprang runt i ringen och sedan blev det kläm och känn stund. Min lilla hund skötte sig utmärkt =)
När det var klart säger domarn; Give him everything! och ja, som sagt; jag fick alla rosetter som gick att få :D ; 1a, CertifikatKvalité och Certifikat. Senare så blev även Kiba Bäst-I-Ras och vi var vidare till Gruppfinalen.
Där åkte vi ut direkt, men det visste jag redan från början, Kiba hade ingen chans mot 20 andra CHAMPIONS, Junior som han är =)
Dagen slutade bra iallafall, han fick sitt första Cert och behöver nu 2 till, sen är han en liten champinjon själv^^

Keeshond:


Jag och Kiba:
   

Väntar med alla andra BIR-hundar:
 

Kiba hittade en kompis, en liten Pom som hette Rasmus^^;
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Verkligen jättegrattis! Önskar att Mini skulle gilla utställningar mer faktiskt. Men vi får träna på annat :)

2009-05-25 @ 09:23:46
URL: http://lifeofmini.blogg.se/
Postat av: Jozzan

Tack!

Kiba tycker än så länge att det är roligt^^

Kolla på alla andra hundar och kissa på nya ställen än hemma, det är grejer det ;)

2009-05-25 @ 11:43:13
URL: http://blaceandkiba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0