Snöig promenad

Idag var Zeus här igen och det var full fart som vanligt.
Då det snöade så fint, bestämde jag mig för att ta ut de små rackarungarna på en tur ut i området. Att gå med 2 stycken busiga valpar/unghundar är inte det lättaste måste jag säga. Kiba försökte gå fint, men eftersom den lille ville leka hela tiden, trots mina tillsägelser, så kunde han inte motstå det alla gånger.
När vi väl kom fram till skogen släppte jag Kiba och det blev litet bättre med slitandet i kopplet från Zeus sida, men inte mycket. Efter ett tag tröttnade jag och släppte honom oxå, för kommer Kiba till mig, gör han det med. Sagt och gjort, de lekte utav bara tusan och rumlade runt i snön, hoppade upp och ner på stenar med mera. Riktigt kul =)
Och varje gång de kollade efter mig fick de beröm och inkallning följd av godisbitar^^. De blev snabbt duktiga på att hålla koll på mig ;)

När vi väl var på väg hem ringde Fille och stod tydligen utanför min dörr som ingen öppnade trots hans knackningar (katterna har inte lärt sig att öppna^^). Han fick gott komma och möta oss, så fick han ta hand om Kiba resten av vägen(båda hade koppel igen och det gick inte bättre på vägen hem).

Väl hemma sov de små grisarna GOTT!
Tyvärr fick jag inte med mig kameran ut, men här är några från förra gången de sov som små nassar:
     

Kommentarer
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Han é ju såå sööt!!! :)

2009-03-12 @ 10:00:03
URL: http://tiger.blogg.se/
Postat av: Jozzan

Danke =)

Fast vilken av hundarna menar du? Finns ju faktiskt 2 st på bild ;)

kram Jozzan

2009-03-12 @ 15:47:49
URL: http://blaceandkiba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0