veterinären... efteråt!

  Har inte hunnit skriva något här om hur det gick efter att vi fått hem Kiba från operationen. Han såg läskigt död ut när han låg nedsövd må jag säga =/ tungan hängde utanför och han var alldeles blodig på framtassarna efter att ha tagit bort tänderna. De fick jag för övrigt med mig hem och funderar på ifall någon kanske ska bli förgylld =)

  Väl hemma vaknade han upp, alldeles groggy skulle han prompt vandra omkring och man fick hålla i honom så han inte ramla. Han ville ligga alldeles vid dörren, så ingen kunde komma in på hela dagen. Efter ett litet missöde där han låg (råkade kissa på sig när han ville röra sig mot ytterdörrn) bar jag ut honom till granen för att han skulle kunna ställa sig där.
  Någon timme senare var han någorlunda pigg och skulle faktiskt ut själv, även om jag bar honom upp och ner för de 2 små "trappstegen". Han hann även med att skälla ut Madde när hon kom in genom dörren.
Äta gick även det bra och han bar omkring på sitt grisöra hela kvällen.

Riktigt skönt att han inte verkar må dåligt över de saknade tänderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0