Träning med Ceus och Toya =)

Igår åkte alla hundarna och mattarna ut till Södertälje Hundklubb för att träna litet.
Toya hade det väldigt skönt, då hennes största uppgift var att vinka litet för att få godis^^
Småkillarna däremotfick det litet jobbigare, först så fick de leka av sig rejält, de hade ju faktiskt inte träffats på väldigt länge. Sedan tog jag Kiba åt sidan och vi övade på att sitta kvar och jag testade litet fjärrdirigering (få honom att sätta och lägga sig medan jag stod ca 15m bort). Kollade på Svenska Brukshundsklubbens hemsida och tydligen så är det inte förrän i klass 2/3 som det förekommer, så min hund är duktig ;D
Testade även att sätta honom och Ceus med 5m emellan varandra och vi förare gick iväg ca 10 m, medan mamma (och Toya >_<) gick i åttor runt småkillarna. Kiba tyckte att det gick an med mamma, men när gammeldamen kom tultande var det för roligt för att riktigt vilja ligga kvar. Sånt som händer med ungtuppar =)

Summa sumarum så var de väldigt duktiga allihopa och nu vet jag att jag kommer klara rookien galant och även kunna starta i klass 1 snart, måste bara få min skrutt att fatta det där med apport, nån som är bra på att lära ut det?

Kram Jozzan och Kiba! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0