Massa spring!

Idag har jag och Kiba övat på att gå lös med matte ute i skogen och på fältet!
Allt har gått väldigt bra, han lärde sig ganska snabbt att hålla koll på mamma som inte alltid går rakt fram på stigen ;)
Det jobbigaste var väl när en hel hord med 4-5åringar skrek: KOLLA EN HUND! JAG SER DEN!!!!!!!! och kom springande emot oss och fröknarna sprang efter de och skrek STANNA för fulla muggar. Kiba stod där och kollade på barnen som om de vore dumma i huvudet. Sen skuttade han vidare efter mamma. Det var nog mest jobbigt för mig som inte gillar barn, att se den där horden komma mot en :S

Sen på eftermiddan gick jag och Fille ut med honom och kastade pinne. Han förstod att han skulle springa efter den, men att hämta tillbaka den var litet jobbigare att förstå^^. Han är ganska rolig som kommer springande med den i munnen och 2meter ifrån en så släpper han den och springer vidare emot mig. När han nu ens tar med den ;) Men det ska nog gå bättre sen ska vi se =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0